MUZISCHE VORMING
|
muziek, drama, media, attitudes
|
Kleuteronderwijs Lager: eerste, tweede, derde graad |
Binnenactiviteit |
Deze activiteit kan overal uitgevoerd worden |
Deze activiteit duurt een hele avond |
Download |
Download |
VOORAF:
Kinderen informeren en dansjes voorbereiden, muziek verzamelen, verkleedkledij verzamelen, versiering voor de zaal
Benodigde materialen:
Muziekinstallatie, jack (verbindingskabel), micro, spots, beamer, verlengkabels
Hapjes en drankjes
Muziek, verkleedkledij, versiering
Keerborstels, vuilblik, vuilniszakken
Benodigde informatiebronnen:
YouTube: dansjes opzoeken via ‘just dance’
Korte omschrijving verloop activiteit:
Fase 1: Op school: klasgesprek, kinderen informeren | 30 min. |
Fase 2: Ter plekke: boodschappen doen (hapjes en drankjes), zaal versieren, hapjes klaarmaken | namiddag |
Fase 3: De party! | hele avond |
Fase 4: De opruim | 60 min. |
Uitwerking activiteit:
Fase 1: Op school: klasgesprek, kinderen informeren
groepsindeling:
Kinderen kiezen zelf met wie ze in het groepje zitten (klasdoorbrekend)
werkvorm:
- gestuurd: opties geven voor activiteiten
- niet gestuurd: volledig uit de kinderen laten komen
verloop:
2 weken voor de bosklassen beginnen
materiaal:
Youtube: dansjes opzoeken
Fase 2: Ter plekke: boodschappen doen (hapjes en drankjes), zaal versieren, hapjes klaarmaken
groepsindeling:
- boodschappen doen
- zaal versieren
- hapjes klaarmaken
werkvorm:
onder begeleiding van de leerkracht
verloop:
op voorhand installatie checken
materiaal:
boodschappenwagentje, fluo hesjes, versiering zaal, kookmateriaal (uit de keuken)
Fase 3: De Party!
werkvorm:
afspraken maken (over drank en eten, wie gaat wanneer optreden, wanneer start het dansen, …)
materiaal:
muziekinstallatie, …
fase 4: De opruim
werkvorm:
duidelijke taken geven wie wat doet
materiaal:
keerborstels, vuilniszakken, vuilblik...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten